Polityka wykorzystywania plików Cookies:
Informujemy, iż strona wykorzystuje pliki cookies w celach tworzenia statystyk i informacyjnych. Cookies nie są szkodliwe dla komputera ani dla użytkownika i jego danych. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe. Korzystanie z cookies jest możliwe poprzez ich akceptację przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. Można zablokować pliki cookies poprzez zmianę ustawień domyślnych swojej przeglądarki, pozostawienie ustawień domyślnych, powoduje, wyrażenie zgody użytkownika do stosowania plików cookies.
Nowe
08 marca 2017
06 marca 2017
03 lutego 2017
23 stycznia 2017
Podskórny Poznań

...a kraj był...

19 stycznia 2017
 Film  Festiwale
Między nami, zwierzętami – Berlinale 2017
Andrzej Marzec
poniedziałek, 20 lutego 2017
Jeśli Berlinale w pewien sposób zakreśla filmowy horyzont czy wyznacza kinematograficzną ścieżkę, z której trudno już później zejść w ciągu całego roku, to można być pewnym, że w najbliższej przyszłości w kinach będziemy mogli oglądać obrazy traktujące o relacjach między zwierzętami i ludźmi (ukazujące ludzi jako zwierzęta bądź zwierzęta jako ludzi).

+
 
 Film
Babski biopic
Marek Bochniarz
wtorek, 07 lutego 2017
„Sztuka kochania” subtelnie wtłacza w fotel, uklepując nas łapkami kociego przyjaciela, mruczącego do uszka głosem Magdaleny Boczarskiej (filmowej Wisłockiej) „już ja cię uświadomię – z waginy jesteś, nieboraczku!”. Jej bohaterka ma co prawda aspergera i wypuszcza w najmniej korzystnych dla siebie momentach wiązanki szczerości, ale za to tylko bardziej ją kochamy. Komentarze (2)

+
 
 Film
Bezludna wyspa rodu Chandlerów
Mateusz Demski
środa, 01 lutego 2017
Pierwsze obrazy najnowszego filmu Kennetha Lonergana świadomie wprowadzają nas w stan błogiej, usypiającej czujność beztroski. Tyle że ta chwila to tylko preludium do symfonii straty, którą na trzy donośne głosy aktorskie (Affleck – Hedges – Williams) rozpisał dla nas autor „Możesz na mnie liczyć”.

+
 
 Film
Kontrola absolutna
Michał Piepiórka
piątek, 27 stycznia 2017
„Elle” jest dowodem na to, że Paul Verhoeven powraca do formy. Autor takich niezapomnianych przebojów sprzed lat, jak „Nagi instynkt” czy „Robocop” stworzył tym razem film niepozorny, wręcz odstraszający nudną tonacją brunatnej kolorystyki i klimatem nieprzystępnego, europejskiego arthouse’u.

+
 
 Film
Powidoki ślepej sroki
Marek Bochniarz
poniedziałek, 16 stycznia 2017
Oto nestor i jeden z prajaszczurów polskiego kina prezentuje rodakom film zaangażowany o wolności twórcy w czasach korpolęków, gdy młodsi artyści lękliwie unikają polityki i drażliwych tematów, drżąc o granty na swe gnioty. W tym celu nasz dzielny jaszczur sięga po sprawdzony za PRL-u, acz wytarty język ezopowy i akademicką formę filmową, choć (przynajmniej teoretycznie) niby majstruje biopic kultowego awangardzisty. „Powidoki”, ostatni głos Andrzeja Wajdy w sprawie polskiej, są pełne sprzeczności także i pod innymi względami. Komentarze (4)

+
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama


Reklama




e.CzasKultury.pl

Polityka wykorzystywania plików Cookies, POLITYKA PRYWATNOŚCI:

Informujemy, iż strona wykorzystuje pliki cookies w celach tworzenia statystyk i informacyjnych.
Cookies nie są szkodliwe dla komputera ani dla użytkownika i jego danych. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe.
Korzystanie z cookies jest możliwe poprzez ich akceptację przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. Można zablokować pliki cookies poprzez zmianę ustawień domyślnych swojej przeglądarki, pozostawienie ustawień domyślnych, powoduje, wyrażenie zgody użytkownika do stosowania plików cookies.

×